Vihdoin Horse Show'ssa sain ostettua itselleni uuden kypärän. Niinkuin harjoituspäiväkirjasta voi huomata, mulla on seuranani migreeni, välillä useammin ja välillä harvemmin. Ratsastuskypärä on omiaan aiheuttamaan sitä, kerran jos toisenkin oon tullu hevosen selästä alas sen takia, että kypärä on puristanut niin paljon, että se on pitänyt saada pois. Toki on niitä päiviä, kun migreeni on tullut ennen kypärää, joskus taas migreeni tulee kypärän jälkeen, sen takia en esimerkiksi laita enää koskaan ranskanlettiä kun menen ratsastamaan.

Mun pää on tosi soikea, Horse Show'ssa menin koju kojulta eteenpäin ja sovitin kypäriä ja kaikki keikkui aika paljon. Ensimmäinen suht hyvä oli CO Ayr8, toivoin kuitenkin että Reunoksen standilta bongaamani CO Wellington tai Fiona kävis yhtä hyvin. Mutta ei, keikkui ja keikkui. Pikeur oli jo ihan ok, mutta halusin vielä kokeilla Samshieldiä. Niin mulle ruvettiin rakentamaan omaa Samshield Shadowmattia. Ja kun sain sen päähäni, tunne oli ihana! Tasainen tuntu joka puolella, eikä kypärä keikkunut mihinkään suuntaan. Kesätäytteillä otsalle jäävä tyhjä kolo tuntui tosi luksukselta, koska se on just siinä kriittisessä kohdassa, mistä kypärät aina painamisen aloittaa. En edes tiennyt, että niihin on olemassa mitään talvipehmukkeita, mutta onneksi rupesin puhumaan talvi- ja kesäkypäristä, niin mulle etsittiin myös sopivat talvipehmusteet. Nyt mulla on "kaks" kypärää, jotka on niin sopivat päähän, että mun teki mieli istua koko loppupäivä siellä katsomossa kypärä päässä! Vaikka kypärä on talvipehmusteillakin napakka, niin silti sinne meni huivi sujuvasti alle kun kokeilin sitä maanantain ratsastuksella. Pehmusteiden pesumahdollisuus tuntuu ihanalta ajatukselta, niin pahanhajuisia kypäriä mulla on ollut. Ehkä ainoa miinus on se, että en pystynyt ostamaan samettipintaista, kun se oli niin paljon kalliimpi. Toikin meni vähän yli tän hetken rahoista, mutta jospa tarttis ostaa vähemmän migreenilääkkeitä jatkossa niin tulis säästöä sieltä kautta.

Taidan olla aika rakastunut mun uuteen harrastusvälineeseen, kiitos rehelliselle Reunoksen myyjälle, kun jaksoi säätää mun kanssa kypärän sopivaks vaikka pitkä viikonloppu jo selvästi painoi! ;)

Vielä ihan pakko laittaa kuva viikonlopun ostoksista. Molemmat tuli poimittua mukaan samalta ständiltä.

IMG_3344-normal.jpg