Pakko päästä tänne virtuaalimaailmaan pohtimaan ääneen tätä asiaa, mihin olen nyt törmännyt nyt aivan liikaa. Julkinen juoruilu. Mä kirjotan blogia sillä ajatuksella, että tiedän kyllä tän olevan täysin julkinen ja kaikkien saatavilla. Mutta mä päätän itse tän sisällön ja yritän muistaa kirjoittaa vain omia asioitani tänne.

En voi sietää sitä, kun näen naamakirjassa esim. vauvaonnitteluita jonkun seinällä niin, että kyseinen henkilö ei ole itse vielä päässyt kertomaan asiasta. Tai mysteeripäivityksiä, että ihkupihkuu, onpa söpöö! Ja sitten joku kyselee kommenteissa kenestä puhuu ja siitä se keskustelu sitten lähtee ja hyvä ettei käydä läpi kaikkia yksityiskohtia. Kiva, jos tosiaan joku on synnyttänyt tai hankkinut jotain lemmikkiä tai taloa, mutta mun mielestä olisi aika reilua antaa itse kertoa siitä se mitä haluaa. Tai jos joku on vaikka tosiaan ostanut talon ja kertonut siitä kaverille livenä, ja sitten kaverin on pakko käydä vielä kirjoittamassa seinälle kaikkien nähtäväksi jotain näppärää tyyliin: "Onnea uuteen kotiin, koska on tuparit? ;)" Entä jos ostaja ei halunnutkaan kertoa sitä vielä kaikille? Entä jos sen piti olla yllätys jollekin? Entä jos olisi siinä kertomispuhelun aikana kysynyt tuota suoraan? Onko liikaa vaadittu?

Tää meni kyllä ihan totaalisesti blogin aiheen ohi, mutta ihmettelen täällä vaan niin kovasti, miksi noin tehdään, että oli pakko vähän avautua... Toivottavasti mun kaverit ymmärtää, miksi siellä on myös yksityisviestimahdollisuus.