Lomapostaus käsittelee sitä, että mulla loppuu huomenna loma ja Hipsulla alkaa.

Mun piti kyllä vielä tämä viikko ratsastella ihan kunnolla, mutta yli kaks viikkoa kestänyt yskä sai muuttamaan suunnitelmia vähän. Lääkärin mielestä ei kannata hirveesti nyt urheilla, ja mun on aika helppo nyt uskoa se, kun tää ei tunnu helpottavan millään. Varsinkin kun ens viikolla saa sitten taas oudokseltaan puhua paljon, niin on parempi yrittää oikeesti olla priimakunnossa maanantaina.  

Leirillä oltiin toissaviikolla ja siellä meni tosi kivasti. Matkustaminen perinteisesti oli Hipsulle henkisesti rankkaa, mutta kotiinpäin lähtiessä se meni jopa ihan mukavasti kyytiin. Varsinkin estetunneilla saatiin isosti kehuja. Vaikka kuski oli välillä vähän miten sattuu kyydissä, Hipsu hoiti homman kotiin. :) Vasta viimesellä tunnilla Hipsu alkoi saada omaa vauhtivaihdetta päälle ja sitten mentiinkin maneesissa lävistäjää ihan reippaassa laukassa. Mutta olen mä vuoden aikana oppinu aika paljon, nimittäin vuosi sitten olisin ollu siinä vauhdissa ihan löysät housussa, nyt vaan koitin keskittyä hillitsemään sitä järkevästi ja pitämään silti laukan yllä. Monesti mulla meinaa sitten käydä niin, että huomaankin hevosen ravaavan. Pikkuhiljaa kehitystä kuitenkin aina tapahtuu, vaikkei sitä aina huomaakaan. Ja itseasiassa opettaja sanoikin, että mun istunta on parantunut Hipsun tulon jälkeen tosi paljon. Sitä oon alkanu jo itekin huomaamaan, on paljon vakaampi olo hevosen kun hevosen selässä. 

Nyt siirryn muihin pikkuhommiin, ehkä jopa valmistautumaan huomiseen työpäiväänkin jollain tasolla. Aika outoa taas aloittaa hommat, mutta kyllä se siitä lähtee, oikeastaan ihan mukavaakin kun tulee parempi päivärytmi. Tai no, onhan tässä tullut oltua ainakin hereillä ihan ajoissa aamuisin. En edes tiedä, onko täällä kotikulmilla tullut nukuttua yli kahdeksaan monenakaan aamuna, reissuissa ehkä... Tänäänkin reippaana hereillä puoli seitsemältä. Eikä muuten tule olemaan sama tilanne ensi viikolla, oon ihan varma siitä! :D!