Tänään käytiin rataharjoituksissa läheisellä tallilla.

Kun ostin Hipsun, olin ihan varma etten ikinä uskalla lähteä sillä estekisojen tapaisiinkaan, mutta nyt se näköjään on tehty.

Verryttelyä oon aina ajatellu, että se on mulle hankala paikka, mutta tänään oli tosi helppoa olla, kun tallinpitäjä tuli siihen meidän (mä&Hipsu, Lotta&Kirppu) kanssa ja meillä oli seurana vain kaksi aikuista ratsastajaa. Oli rauhallinen ja mukava olotila koko ajan päällä. Verryttely oli maneesissa ja rata mentiin ulkona.

Radan olin päättänyt mennä kevyessä ravissa, koska oli ristikkoluokka ja tiesin, että sekin on ihan ok ja hyvän mielen suoritusta oltiin hakemassa. Pari kertaa Hipsu tietysti meni laukkaa vähän matkaa ja erityisesti sarjalla ja sen jälkeen teki mieli vaan antaa mennä, mutta pitäydyin alkuperäisessä suunnitelmassa. Itseasiassa tuli tosi huono lähestyminen sarjan jälkeiselle esteelle juurikin tämän takia, mutta onneks se ei aiheuttanut isompia ongelmia.

Viimeinen este oli pieni laine-este ja sellaiselle ollaan leirilläkin saatu kieltäytyminen. En tiedä kummasta meistä johtui, mutta aavistelin sellaisia viboja nytkin ja käskin vaan Hipsun mennä yli. Ja kyllähän se meni, ei vaan muistanut nostaa jalkoja ja TIPUTETTIIN se este. :D

Kotimatkalle lähtiessä napsahti etukenkä irti, mutta onneksi tajusin soittaa kengittäjälle heti enkä vasta kotona, niin se tuli vielä laittamaan kengän takaisin. Se oli vielä justiin se etunen, missä paiseet oli aiemmin, niin olis ollut aika hurjan näköinen ilman kenkää...

Semmoisia kesäkuvioita, nyt vaan lisää harjoituksia!