Maanantai: Töitä ja kuoroa. Hirveesti kertyy kaikkia rästihommia ja tuntuu että aikaa menis niiten hoitamiseen vaikka ja kuinka eikä silti pääse kaikista eroon. Kuitenkin otin asiakseni liikkua sen verran, että  kävelin kuoroharjoituksiin. Aikaa sain siihen kulumaan vähän reilun 0.40h, kun tallustelin ihan rauhakseen. Kerrankin mun iltarytmi tuntui normaalilta, vähän ysin jälkeen teki mieli mennä jo nukkumaan!

Tiistai: Hmm… Mä oon sopivasti yllytyshullu… Vissiin. Olin ajatellut, että kentällähän tää viikko pitää ratsastaa kun kerta viikonloppuna on kisatkin, niin vielä mitä! Yks vihjaus, että Pipsa on tarhanaapurin kanssa päättänyt tänään mennä tänään maastoon, niin pakkohan mun oli lähteä mukaan. (ettei tarvi Pipsan yksin mennä! ;) ) Heitettiin se meidän normaali lenkki, otettiin parit ravipätkät matkan varrella. Tavattiin paikallaan oleva auto, liikkuvat lastenvaunut, rattaat, joissa oli lapsi ja ainakin neljän koiran porukka. En voi taas kun ihailla, kuinka hyvin koulutettuja koiria tuolla näkee. Nääkin koirat meni taluttajansa kanssa pellolle vähän meitä sivuun hyvin sujuvasti, ja vaikka ravattiin oikeastaan kohdalla, niin yksikään koira ei inahtanutkaan perään. Ja pihoissa olevat koirat pysyy pihoissaan. Loppumatkasta piti sitten kokeilla laukkaa sänkipellolla ja kun Pipsa ymmärs, että laukkaa halutaan, niin sehän meni! Harmi vaan kun siinä oli pystyssä jotain heiniä vielä paikoitellen, niin Pipsa tais pitää niitä esteinä, semmosia hassuja pupuloikkia tuli. Pakko tunnustaa, että mulla vähän tasapaino horjahtikin, mutta ei onneks liikaa, eli kyydissä pysyttiin. Aikaa koko lenkkiin meni 1.05h.

Keskiviikko: Kävin kaupungissa nopeasti ja Vapaaehtoisen Pelastuspalvelun tiedotustilaisuudessa. Eli autolla liikkumista pelkästään.

Torstai: Tänään loppui sitten autolla liikkuminen. Se on rikki. Ajattelin että käyn vaan nopeasti sopimassa, milloin veisin sen tutkittavaksi, mutta oireet kuulosti sen verran pahoilta, että se tempaistiin saman tien halliin ja vikakin löytyi. Ja käytännössä kiellettiin ajamasta sillä yhtään mihinkään ennen korjausta. Totesin, että näinhän tässä on toimittava ja aloin pohtia, miten pääsen tänään tallille ja kotiin. Luojan kiitos, sain tallikaverin kiinni ja pääsin sen kyydillä molempiin suuntiin, vaikka toinen suunta ei ihan ollut matkan varrella... Siinä välissä tuli ratsastusta tehtyä 1.10h. Luonnollisesti ajatukset oli siinä, että paljonkohan nyt menee rahaa siihen autoon, mutta koitin silti muistaa myös olla tarkkana. Polvi puristuu vaan aivan liian helposti kiinni kun yritän mennä harjoitusravia, mutta nyt alan jo itse huomata sen nopeammin, joten ehkä mä olen ihan hyvällä tiellä…

Huomenna alkaa pyöräilykausi. Vähän myöhässä, mutta niin kai Hämeessä voi tehdä.

Perjantai: Aamu alkoi siis reippaalla pyöräilyllä työpaikalle, siihen meni joku reilu vartti. Tässä kohdassa mua hävettää suunnattomasti, että en tee sitä joka päivä. Toi matkahan on aika naurettavan lyhyt, mutta mä aina oon puolustellu itelleni, että mulla on niin paljon tavaraa mukana, että se on hankalaa. Ainakin jos meen suoraan tallille töistä. Tänään mulla oli selässä 80 litran rinkka ja siellä väljästi kaikki päivän tavarat. No, painaahan se paljon ja on vähän hankala, mutta kulkee mukana. Pienempää reppua mulla ei ole, mihin kaikki mahtuis, niin siks tommonen pieni ylilyönti. Tallille pyöräilyyn meni toinen vartti, siinä alkoi jo tuntua hartioissa rinkan paino.

Ratsastus osui taas vesisateen kanssa samaan aikaan, mutta varmaankin 0.55h tahkosin eri asioita, mitä huomisessa radassa eteen tulossa on. Lopussa löytyi jo sellaisia pätkiä, että ajattelin homman loksahtavan kohdalleen aika lähitulevaisuudessa.

Luojan kiitos, sain kyydin itelleni ja pyörälle illalla kotiin, niin pääsin pikkasen kevyemmällä. Eli päivän pyöräilysaldoksi jäi toi 0.30h.

Lauantai: Kisoissa tuli kulutettua aikaa Pipsan kyydissä melkeinpä kaks tuntia, mutta ehkä lähempänä totuutta on, että kirjaan meille 1.30h liikuntaa. Aamulla sain kyydin tallille ajoissa ja harjailin Pipsan siinä kaikessa rauhassa kunnolla, sitten tuli kyyti pihaan ja aika pian oltiinkin liikkeellä. Lopputarina omassa postauksessaan, ettei tästä tule megapitkä.

Kisojen jälkeen jäin vielä tallille laittelemaan tavaroita paikalleen ja sitten tempaisin lenkkarit jalkaan ja läksin hölkkäämään kotiin. En jaksanut tietenkään koko matkaa hölkätä, vaan piti kävellä aika paljon, kun aamupalan päälle olin syönyt mokkapalan ja tetran mustikkasoppaa… Aikaa matkaan meni aika tarkalleen 1.00h. Ja onneksi vasta kotona tajusin, että pyörän olisi eilen voinut jättää tallille, niin olisin päässyt kevyemmin kotiin tänään…

Sunnuntai: Tänään se kostautui kovasti. Mojova kokovartalojumi päällä, mutta pyörän selkään ja tallille kävi tie. Ratsastin vaan vähän reilun 0.30h ja sekin oli käyntiä ja kevyttä ravia. Pyöräilyihin meni yhteensä 0.50h.

Tallireissun jälkeen iski superlaiskotus ja pummasin itselleni autokyydin illaksi kotikotiin käymään. Ei pysty tänään vetämään enää mitään yli 20km, varsinkin kun tossa matkalla on sellanen ”aika iso” mäki.

Yhteensä: Pipsa 5.10h, minä 8.10h